SEO Optimizacija Sajta – 17 Glavnih Faktora za Google Rangiranje!

SEO optimizacija sajta za pretraživače je jedna od najboljih strategija za reklamiranje na svetu! To odgovorno tvrdim! Ne postoji ništa što je toliko isplativo.

Pored toga, sve češće čujem pitanja: “Kako biti prvi na Guglu?”, “Šta je SEO optimizacija?”, “Šta je Google optimizacija?” itd…

Vrlo je važno da se nađete na prvoj stranici Google-a ukoliko želite da vašem biznisu dobro ide. Ljudi svakodnevno traže informacije preko pretraživača na svom laptopu ili mobilnom telefonu.

Preko 90% ljudi pregleda samo prvu otvorenu stranicu rezultata pretrage, eventualno pređu na drugu. Ukoliko se vaš web sajt nalazi na desetoj stranici pretrage teško da vam posao dobro ide.

Zbog toga se u današnje vreme kao razlog za visoko Google rangiranje i veću vidljivost na pretraživaču sve češće pominje dobra SEO optimizacija. Ona donosi bolju posećenost stranice i samim tim povećanje prodaje.

Procenat posetilaca u zavisnosti od pozicije u Google pretrazi

Evo zašto je bitna SEO optimizacija sajta za pretraživače?

Na ovoj slici ispod vizuelno sam vam prikazao kolika je razlika u posećenosti sajtova koji se nalaze na prvoj strani rezultata Google pretrage.

Kao što vidite, prvi rezultat u proseku dobija 32.5%, drugi dobija u proseku 17.6%, treći dobija u proseku 11.4% itd.

Procenat posetilaca u odnosu na poziciju u Google pretrazi

Ovo istraživanje je rađeno na nekoliko miliona primera sa rezultatima pretrage i izvučen je prosek iz svega toga.

Ti podaci vam jasno pokazuju da i pored toga što ste na prvoj strani Google pretraživača, gubite mnogo potencijalnih posetilaca ako niste prvi ili drugi.

Džabe vam što ste na prvoj stranici a možda na devetoj poziciji. Vi tu dobijate samo 2.6%. Dakle, na 1000 pretraga dnevno dobijete jedva 26 posetilaca.

Morate se izboriti za što bolju poziciju, baš zato je bitno da se nauči SEO optimizacija sajta!

Sada ću vam pokazati još jednu grafiku na kojoj možete da vidite kolika je razlika u posećenosti ako se vaš sajt nalazi na prvoj ili drugoj stranici rezultata pretrage. Bićete šokirani!

Procenat posetilaca u zavisnosti od strane u rezultatima pretrage

Čak 92.8% ljudi poseti samo prvu stranicu sa rezultatima. Ako niste na njoj, vaš biznis kao da ne postoji na Internetu! Drugu stranicu poseti samo 4.8%, a ostale ne vredi ni spominjati.

Dakle, od 1000 ljudi koji pretražuju neki pojam 928 poseti samo sajtove sa prve stranice, 48 ljudi poseti drugu stranicu a samo 11 poseti treću stranicu.

Da li sada shvatate koliko je bitno da se nauči SEO optimizacija?

Poznavanje ove oblasti Internet marketinga predstavlja jednu od najvažnijih veština koju je potrebno da savladate ukoliko žeite da budete prvi na Google-u.

NAPOMENA: O svemu ovome sam pisao u mom besplatnom priručniku CashFlow Method. Tu sam objasnio na koji način da napravite sajt iz jedne određene oblasti i kako da ga dobro rangirate u rezultatima Google pretrage.

Kada se dobro rangirate, imaćete nekoliko hiljada posetilaca dnevno. U priručniku vam pokazujem 4 načina na koja možete da zarađujete više od 100 evra dnevno pomoću tih poseta!

Ja trenutno radim na 8 sajtova! Na samo jednom od njih imam više od 175.000 posetilaca mesečno!

Evo je slika iz Google Search Console:

Mesečna poseta jednog od mojih 8 sajtova

Da se vratim sada na glavnu temu ovog teksta.

Šta je SEO optimizacija sajta za pretraživače?

SEO je skraćenica za Search Engine Optimization, i to je proces koji objedinjuje sve aktivnosti čiji je cilj da poziciniraju vaš web sajt na što višoj poziciji u rezultatima pretrage pretraživača.

Zapravo SEO optimizacija predstavlja kompleksan proces koji podrazumeva tehničke i dizajnerske elemente koji obuhvataju kreiranje sajta, sadržaj koji se na njemu nalazi, spoljašnje linkove sa drugih sajtova i još mnogo toga.

Sve to je neophodno kako bi poboljšali poziciju sajta i uopšte vidiljivost na pretraživaču.

Google ja najveći pretraživač koji korisnici interneta koriste i iz tog razloga SEO stručnjaci najviše napora ulažu u optimizaciju sajtova kako bi ih prilagodili njegovim algoritmima i time bolje rangirali.

Kao što sam gore napisao, veoma je velika razlika ako se vaš sajt nalazi na prvoj strani Google pretrage ili na drugoj, trećoj itd.

Niko ne ide na drugu stranu Google pretrage!

Pre nekoliko meseci sam napravio video prezentaciju mog kursa. Tu je detaljno objašnjen i ceo sistem kako funkcioniše Google pretraživač i rangiranje na njemu.

Odvojite 15 minuta vremena i pogledajte do kraja. SEO optimizacija sajta će vam biti mnogo jasnija nakon toga.

Evo ga snimak:

Šta rade Internet pretraživači?

Pretraživači “skeniraju” ceo Internet i snimaju milijarde dokumenata, fajlova, web stranica i fotografija. Sve to rade da bi imali uvek spreman prikaz najrelevantnijih podataka na zadatu pretragu.

Na koji način Google procenjuje koji je najbolji sadržaj na zadati upit?

– Postoji više od 200 kriterijuma na osnovu kojih određuje koja stranica sadrži najkvalitetnije informacije
– Sadržaj se između ostalog procenjuje po naslovu, temi, tekstu, ključnim rečima
– Autoritet domena potvrđuje verodostojnost i kvalitet podataka
– Brzina otvaranja web sajta i njegovih stranica
– Korisničko iskustvo i lojalnost

Google ima visoko razvijene algoritme pretrage koji se konstantno unapređuju. Njegova uspešnost zavisi od tačnosti rezultata koje prikazuje. Na taj način privlači posetioce, reklamiranje i milijarde pretraga na dnevnom nivou.

Evo šta su On-page SEO optimizacija i off-page SEO optimizacija!

Kako SEO napreduje sa godinama došlo je do podele na dve osnovne grane koje imaju dva različita načina optimizacije web sajtova.

On-page SEO optimizacija se odnosi isključivo na optimizaciju unutar vašeg web sajta i na sve direktne mere koje možete da preduzmete kako bi se on bolje pozicionirao na pretraživaču.

On-page SEO tehnike se odnose na:

– Brzinu učitavanja na laptop i mobilnim uređajima
– Ključne reči
– Kvalitetan sadržaj
– Meta opis
– URL strukturu
– Tag naslova
– Alt tekst
– Unutrašnje linkove

Da li je brzina učitavanja stranica, na laptopu i mobilnim uređajima, bitna za SEO optimizaciju?

Sigurno vam se desilo da želite da pročitate neku vest, ali se sajt koji ste otvorili učitava i učitava. Verovatno ste izašli sa tog sajta i prešli na drugi koji se brže učitava.

Ovo je od velikog značaja za korisničko iskustvo pošto ljudi nemaju puno strpljenja kada su na internetu. Ukoliko čekaju duže od par sekundi veće su šanse da će napustiti sajt.

Iz ovog razloga Google ovakve web sajtove ne pozicionira dobro, jer smatra da nisu kvalitetnog sadržaja. Web sajtovi koji imaju dobar hosting i koji nisu preopterećeni velikim video i grafičkim sadržajem brži su za otvaranje i bolji za SEO optimizaciju.

Ukoliko želite da proverite brzinu učitavanja vašeg sajta možete jednostavno otići na Google PageSpeed Insights gde je potrebno kopirati URL adresu web sajta, kliknuti na polje analiziraj i dobićete informacije o brzini.

Ključne reči i uticaj na optimizaciju sadržaja na sajtu

Pre nego što krenete da smišljate ime za vaš web sajt i kupite domen, potrebno je da definišite glavne ključne reči koje će se koristiti za rangiranje na pretraživačima.

Razmislite o oblasti kojom želite da se bavite i zapišite sve reči koje vam padnu na pamet vezane na tu temu, najbolje je da napravite listu, ukoliko vam ponestanu ideje Google suggest vam može pomoći sa predlozima.

Google Trends možete koristiti u istraživanju kako bi saznali koliki je broj pretraživanja za ključne reči. On vam može pokazati i odakle posetioci dolaze i filtrirati podatke na osnovu zemlje u kojoj se nalazite.

Google Keyword Planner je besplatni alat koji će vam biti veoma vredan. Možete ga koristiti u svrhe analize ključnih reči i za njegovo korišćenje potrebno je da imate aktivan i korišćen GoogleAds nalog i Gmail adresu.

Ukoliko nikada niste plaćali Google reklame a želite kvalitetno da istražite ključne reči moja preporuka je alat KWFinder. Preko njega ćete pronaći ogroman broj ideja za vaše tekstove, videćete koje ključne reči se koliko puta traže, kakva je konkurencija za rangiranje i još mnogo toga. Takođe, ovaj alat ima veoma jednostavan i lep korisnički interfejs pa će vam biti pravo uživanje da ga koristite.

Soovle je takođe odličan alat koji je besplatan za upotrebu. On nudi mogućnost da dobijete uvid u long tail keywords ili dugorepe ključne reči. One predstavljaju zapravo frazu od više reči koje će vam ovaj alat ponuditi.

Pravilna SEO optimizacija prvenstveno zavisi od kvalitetnog sadržaja

Ukoliko se na vašem web sajtu nalaze kvalitetni tekstovi koji sadrže korisne i zanimljive informacije, pritom čitaoci ih dele i vraćaju se čitanju, veća je verovatnoća da će vaš sajt postati Google friendly.

Kvalitetan sadržaj je najvažniji faktor SEO optimizacije bilo kog web sajta. On predstavlja relevantnost, činjenice, korisnost podataka i smatra se da ljudi koji pišu blogove imaju najveće šanse za dobro pozicioniranje.

Naslovi su vrlo bitni jer ostavljaju prvi utisak na čitaoca i zadržavaju njihovu pažnju na sajtu. Zapravo čitaoci na osnovu njega i odlučuju da li će nastaviti dalje sa čitanjem. Budite kreativni i originalni kada ih budete pisali i povežite ih sa ostalim sadržajem teksta.

Biće vam korisni ovi saveti za kvalitetan sadržaj:

– Uvek se potrudite da osnovnu ključnu reč ubacite u prvih 100 reči testa
– Najbitnije informacije potrebno je da se nađu u uvodu ili pri vrhu teksta
– Koristite nabrajanja i podnaslove kada uređujete sadržaj web sajta, na takav način tekstovi izgledaju preglednije za čitaoce
– Ne ubacujte ključne reči i fraze na štetu sadržaja, sadržaj treba da ima prirodan tok

Kada se radi SEO optimizacija, mora se napisati dobar Meta opis stranice!

Meta opis se prikazuje u formi kratkog teksta ispod URL-adrese na stranici pretraživača ili ispod naslova u objavama na društvenim mrežama.

Vrlo bitno je da uključite ključnu reč u meta opis pošto on treba da opiše sadržaj teksta na traženoj stranici i pored naslova utiče na odluku čitaoca da li će je otvoriti.

Dobar meta opis je profesionalan, kvalitetan, ne previše dugačak i ističe se u prikazu rezultata pretrage.

URL struktura je bitan SEO faktor

Najefikasnija URL adresa treba da sadrži ime vašeg web sajta i naslov teksta. Podrazumeva se da u nju treba da uključite ključnu reč koju ste odabrali da bi vam bila pravilna SEO optimizacija.

URL adresa je jedinstvena adresa web stranice na internetu, organizovana struktura URL adrese omogućava lakše prelaske sa stranice na stranicu web sajta i korisna je za efikasniju navigaciju.

Potrebno je odabrati pravi naslov teksta kada se radi On-page SEO optimizacija sajta!

Nakon adrese vašeg web sajta, tag naslova u HTML stranici treba da sadrži ključnu reč, glavnu frazu ili par ključnih reči i dobro je da se nalaze na samom početku teksta.

Sa druge strane nije dobro ni kada je pretrpan. Optimalno je da prikazuju 3 do 4 ključne reči kako Google ne bi oborio rezultate pretrage sajta.

Naslov treba da bude jasan, koncizan i kratak. Bitan je u pogledu SEO optimizacije, ali i sa aspekta korisničkog iskustva.

Alt tekst dodajete jer je potrebno da se uradi i SEO optimizacija slika

Kako bi obezbedili indeksiranje datoteka slika za pretraživanje, potrebno je da dodate u datoteku frazu ili reč koja se odnosi na alt tekst.

Na takav način će se grafika rangirati u rezultatima pretrage slika. Na primer ako imate blog za kuvanje i koristite sliku koja opisuje savete za pripremu ukusne pohovane piletine, kao alt tekst za grafiku možete napisati “saveti za pripremu ukusne pohovane piletine “ koja predstavlja dobar SEO.

Unutrašnji linkovi se dodaju prilikom optimizacije jer Google voli povezivanje sadržaja

Unutrašnji ili interni linkovi se odnose na unutrašnje linkovanje ka drugim stranicama u okviru vašeg web-sajta.

Oni pomažu čitaocima da se kreću kroz sajt i dobiju bolje informacije iz oblasti kojom se bavite. Na ovakav način zadržavate posetioce na vašem web sajtu. Dobro je da i podesiti da se svaki novi link otvara u novom tabu kako bi se korisnici lakše vraćali na prvobitni tekst koji su čitali.

Off-page SEO optimizacija se odnosi na uticaj i faktore drugih web sajtova na vašu poziciju u pretrazi i on je van vaše kontrole optimizacije.

Off-page SEO optimizacija sajta se zasniva na:

– Spoljašnim linkovima
– Promocijama na društvenim mrežama
– Autoritetu domena
– Guest posting-u
– Građenju odnosa

Link building – Spoljašni lnkovi su faktor broj #1 kada se radi Off-page SEO optimizacija!

Spoljašni ili eksterni linkovi se odnose na spoljašne veze koje upućuju čitaoce sa drugih web sajtova na vaš sajt i vrlo su korisni za Google rangiranje. Pogotovo ukoliko su ti sajtovi posećeni, relevantni i kvalitetni.

Možete pronaći par renomiranih sajtova koji su visoko kotirani u Google pretrazi i koji se bave srodnim temama o kojima vi pišete. Probajte na neki način da dobijete link sa tog sajta ka vašem sajtu. Postoje razne tehnike kojima se to postiže, a o njima pričam detaljno u mom kursu.

Spoljašnim linkovima se gradi autoritet sajta. Takođe, sadržaj koji se deli na društvenim mrežama i forumima postaje viralan i to doprinosi boljem pozicioniranju.

Eksterno linkovanje je najvažniji faktor off-page SEO optimizacije i utiče na autoritet domena i isplati se ulagati trud u njegovu izgradnju.

Stručno se to zove Link Building.

Promocija sadržaja na društvenim mrežama pozitivno utiču na Google optimizaciju

Društvene mreže ne utiču direktno na rangiranje web sajta na Google pretraživaču, ali mogu u značajnoj meri da doprinesu povećanju obima saobraćaja na sajtu.

Deljenje linkova i prednosti promovisanja na Facebook-u i Instagram-u u današnje vreme su vrlo bitne za podizanje vidljivosti mnogih kompanija. Samim tim, čim Google primeti da ljudi posećuju vaš sajt iz nekih drugih izvora, pojačaće vam rang jer će vas smatrati za kvalitetniji resurs na internetu.

Autoritet domena predstavlja jačinu nekog sajta

Autoritet domena se odnosi na ocenu od 0 do 100 koja pokazuje potencijal web sajta i određuju je internet pretraživači. Što vam sajt ima bolju ocenu veće su mogućnosti da se dobro rangira na pretrazi i obrnuto.

Na autoritet domena utiče dosta faktora kao što su broj eksternih linkova i njihov kvalitet, starost domena koji je bolji što duži, performanse sajta, kvalitet sadržaja sajta, deljenje sa društvenih mreža itd.

Sajtovi koji zauzimaju prva mesta na Google pretraživaču uglavnom ispunjavaju sve ove uslove i imaju dobre ocene.

Guest posting treba raditi umereno, ali je veoma koristan za SEO!

Guest posting se odnosi na pisanje tekstova koji su postavljeni na tuđem web sajtu ili blogu, a u okviru koga se nalaze linkovi ka vašem.

Probajte da pronađete sajtove koji imaju srodne teme vašoj i pokušajte da kontakirate vlasnike u cilju realzacije saradnje. Pošaljite primer vašeg rada za koji verujete da je interesantan. Ukoliko dobijete odobrenje i mogućnost da se na njegovom sajtu nađe vaš tekst, postavite u okviru sadržaja linkove koji vode ka vašim drugim tekstovima.

Ovaj način deljenja i promovisanja vam može pomoći u boljoj SEO optimizaciji potovo ukoliko su ti sajtovi popularni.

Građenje odnosa sa ljudima koji se dugo bave ovom oblašću može imati samo prednosti za vas i vaš dalji biznis.

Gradjenje odnosa sa publikom je bitno za Google rangiranje i Link Building

Čini se da off page SEO optimizacija nije za stidljive i zatvorene ljude. Umeće komunikacije je vrlo bitan faktor u bilo kojoj oblasti Marketinga.

Neophodno je da budete prisutni, odgovorni i ljubazni prema vašoj publici i na takav način gradite odnos poverenja. Ukoliko su čitaoci zadovoljni sa vašim objavama, podrškom, informacijama koje dobijaju vrlo verovatno i da će biti voljni da podele svoje mišljenje i pohvalu, a u suprotnom možda dođe i do kritike.

Osnaživanje autoriteta domena i građenje linkova (Link Building) može biti dosta zahtevno.

Najčešći problem je identifikacija web sajtova sa kojima je dobro da se povežete spoljašnim linkovanjem.

Razvoj off-page SEO optimizacije je doneo online marketing alate koji vam mogu pomoći u tome:

SEMrush je jedan od najefikasnijih SEO alata i nezamenljiv u Internet Marketingu. Sadrži preko 40 pojedinačnih alata, izveštaja i opcija za analizu spoljašnjih linkova koji pomažu u pronalaženju najboljih rešenja za vaš web sajt.

SEMrush prati analizu konkurencije, ima ogromnu bazu podataka sa preko 50 miliona domena i 150 miliona ključnih reči i iz tog razloga nije čudno da je izbor mnogih poznatih kompanija širom sveta.

Ahrefs se koristi za analize unutrašnjih i spoljašnjih linkova, URL rangiranje, revizorske izveštaje, analizu konkurenata i mnoge druge stvari.

Pruža kvantitativne rezultate procene prometa pretraživanja i broja dolaznih linkova na nivou domena i na nivou stranice. Ovaj dodatak čak meri stopu povrata, odnosno koliko puta iste osobe izvršavaju pretraživanja za određene ključne reči ili termine.

Pored svega navedenog ima i funkciju merenja autoriteta domena, tako da je ovo jedan snažan metrični alat sa kojim se planira on-page i off-page SEO optimizacija.

SEO optimizacija će vam biti mnogo lakša uz ove WordPress Pluginove

Većina ljudi kada se odluči da napravi web sajt, da li u formi zahtevnog portala ili bloga, uglavnom izabere WordPress softver zbog njegove jednostavnosti i implementacije SEO strategija i dodataka.

Ipak potraga za pravim plugins-ima/dodacima može da bude konfuzna iz razloga što postoji veliki broj dodataka koje možete koristiti u svrhe SEO optimizacije.

Neki od najkorisnijih su:

Yoast – najbolji WordPress dodatak kad se radi SEO optimizacija

Jedan je od najpoplularnijh dodataka sa milionskim brojevima preuzimanja i često se korisiti kao osnovni SEO dodatak.

Kada ga budete pravilno koristili moći ćete da znatno poboljšate optimizaciju vašeg sajta na Google pretraživaču. On nudi veliki broj funkcija koje podrazumevaju verifikaciju vaše web lokacije, kreiranje XML mape sajta, podešavanje meta naslova i meta opisa i takođe vam može pokazati da li je vaš tekst dovoljno čitljiv i šta možete da preduzmete za unapređenje.

Yoast SEO prikazuje struktuirane podatke koji pomažu pretraživaču da razume sadržaj vaše stranice i kako su delovi povezani unutar nje.

Funkcionalnost Yoast SEO dodatka je uglavnom na osnovnom nivou i oslanja se na ključne reči i osnovne tehnike optimizacije web sajta, tako da je neizbežan za početnike kada pokreću svoj sajt.

Sadrži niz alata, karakteriše ga i redovno ažuriranje, te dobijate redovno informacije o novim promenama na WordPress-u. Naravno pored ove besplatne verzije postoji i plaćena verzija Yoast SEO Premium dodatak koji ima znatno više alata, bolju optimizaciju ključnih reči, podršku 24/7 i menadžer usmeravanja.

Rank Math – SEO WordPress Plugin

Verovatno najbolji WordPress dodatak, koji za razliku od Yoast dodatka koji omogućava da optimizujete jednu ključnu reč, dozvoljava optimizaciju do pet ključnih reči po postu.

Karakteriše ga lep izgled i funkcija smart automatizacije koja vam može uštedeti dosta vremena.

Poseduje čarobnjaka za podešavanje koji vas vodi kroz celokupan postupak instalacije i integracije Google Search Console.

Rank Math može da obavi kompletnu proveru SEO optimizacije vašeg web sajta, čak i da targetira lokalni SEO što može znatno da doprinese vidiljivosti vaših stranica.

Ukoliko želite da se prebacite sa Yoast SEO-a na Rank Math vrlo jednostavno možete uvesti već postojeća podešavanja.

WP Super Cache

Kreira statičnu verziju HTML-a svih dinamičkih sadržaja koji se nalaze na vašem sajtu, a nakon toga čitaocima pokazuje te stranice kada se sajt sporije očitava.

Keširanje je vrlo kritično kada želite da vaš sajt ima brže očitavanje, WP Super Cache je dodatak kod koga je dovoljno da se prilagodi par opcija u podešavanjima i da svaki put odmah očistite keš kada napravite neku izmenu na sajtu, kako bi se novi sadržaj odmah prikazao čitaocima.

Broken link checker

WordPress SEO dodatak pronalazi neispravne spoljašnje i unutrašnje linkove. Kada pronađe neispravan link šalje vam podatke u vidu HTTP koda, anchor teksta u formi linka i izvor linka, što je odlično za vas kao vlasnika sajta pošto ga možete brzo pronaći i izmeniti.

Obaveštenja dobijate putem email adrese i ona sadrže predloge linkova koje možete da iskoristite.

Broken link checker konstantno radi u pozadini i poboljšava vaš rad. Jeidina mana je ako imate spor hosting, pa ovaj dodatak može da vam uspori web sajt, svakako možete da ga po potrebi koristite kada želite da proverite linkove.

Shortpixel

Kompresuje i optimizuje fotografije na WordPress sajtovima, najčešće zbog ovih dodataka u formi fajlova na stranicama dolazi do sporog očitavanja sajta. Iz tog razloga je postala popularna SEO optimizacija fotografija, a Shortpixel dodatak će vrlo jednostavno sve to obaviti. Ukoliko želite da koristitie ovaj alat na vašem sajtu dobićete besplatno određenu količinu kredita svakog meseca, ali svakako pored ovog dodatka možete se opredelite i za druge potpuno besplatne.

SEO Framework

Za razliku od ostalih WordPress dodataka vođen veštačkom ineligencijom koja automatski optimizuje i analizira mnogo elemenata web sajta, a time izbegavate mnoga ručna podešavanja. SEO Framework omogućava automatsko generisanje opisa i naslova stranica i tako pomaže da budete bolje rangirani na Google-u.

Easy Table of Contents

Kako bi imali više uspeha u optimaziaciji vašeg sajta Google predlaže da delite sadržaje tekstova na stranicama sa povezanim anchor-ima. Easy Table of Contents zapravo dodaje tabelu sadržaja vašim objavama i čini ih jednosatvnijim za navigaciju, što omogućava da povećate vreme zadržavanja čitaoca na stranicama. Dodatak je prilagodljiv i može se jednostavno podesiti na željeno mesto tako da ističe delove sajta koji su bitni za SEO.

WP Meta SEO

Namenjen je za potpune početnike koji žele da se bave SEO optimizacijom ili ljude koji imaju sajt, ali nemaju vremena da izučavaju funkcije ostalih WordPress dodataka. WP Meta SEO će vam nakon instalacije popisati sve potencijalne probleme koji mogu ugroziti optimizaciju sajta i dati za svako objašnjenje i način kako da ih uklonite. Jednostavno se može povezati sa Google Analytics-om i dati detaljnije opise, analize sadržaja, ključne reči i fraze.

Zbog čega je SEO optimizacija sajta toliko isplativa?

Svako može da se bavi SEO optimizacijom, s tim što je potrebno da uložite dosta vremena dok savladate ovu oblast. Razlog je što se ova oblast konstantno menja, pa morate nadograđivati znanje i redovno biti u toku sa aktuelnim dešavanjima kako bi ostali uspešni.

U nekim trenucima imaćete osećaj da ulažete dosta vremena i truda, a još uvek niste došli do vrha Googla pretraživača, al nemojte odustajati. Da neke SEO strategije donesu rezultate potrebno je minimum 6 meseci, statistički odstupanja od plana se dešavaju na svaka 3 meseca, pa neka vam to bude podsticaj i motivacija da se trudite i istaknete u moru ljudi.

Organski saobraćaj je besplatan i to je najbolji razlog zašto je dobro uložiti vreme i novac da se radi SEO optimizacija. Pored toga što štedite novac na skupo oglašavanje preko Facebook-a i Instagram-a, vidljivost vašeg web sajta i poslovanja postaće veća.

Poenta je u tome da vi pišete sadržaje i obraćate se publici, a ne internet pretraživačima. Ukoliko znate kako da preko ključnih reči targetirate čitaoce, zatim zainteresujete, dovešćete ih na sajt i ponuditi svoj proizvod ili uslugu.

SEO je danas od suštinske važnosti za vas kao vlasnika web sajta i ukoliko savladate njegove elemente bićete daleko ispred konkurencije.

Korisnici veruju pretraživačima! Ukoliko ste rangirani na visokoj poziciji korisnici će se pre odlučiti za kupovinu vašeg proizvoda , a ne osobe koja isti prodaje i ne koristi SEO optimizaciju.

NAPOMENA: O svemu ovome sam pisao u mom priručniku CashFlow Method. Tu sam objasnio na koji način da napravite sajt iz jedne određene oblasti i kako da ga dobro rangirate u rezultatima Google pretrage.

Kada se dobro rangirate, imaćete nekoliko hiljada posetilaca dnevno. Ja vam u priručniku pokazujem 4 načina na koja možete da zarađujete više od 100 evra dnevno pomoću tih poseta!

Pa da zaključimo

Budućnost ne znamo šta će doneti, ali pretraživači se razvijaju iz dana u dan i promene u domenu internet tehnologije su neminovne. Što bolja vidljivost i optimizacija web sajtova će biti neophodna za svako preduzeće koje želi da se izbori sa konkurencijom. Borba za prvu stranicu Google-a biće moguća samo za one sa dosta znanja i velikim iskustvom.
Sajtovi će se sve više takmičiti, milioni korisnika interneta su svaki da u potrazi za odgovorima na svoja pitanja i probleme, gledajte da iskoristite ove prilike, a ne da vam vreme prolazi.

Leave a Comment