Amazon affiliate program – Kako funkcioniše? Kako početi? (VODIČ)

Amazon affiliate program je počeo sa radom 1996. godine! Iako nisu oni izmislili ovu vrhunsku marketing strategiju, definitivno su uticali na to da affiliate marketing postane popularan širom sveta!

Sve smo čuli da je Džef Bezos najbogatiji čovek na svetu i da je Amazon danas najvrednija kompanija po prihodu i tržišnoj kapitalizaciji. Davne 1994. godine kompanija je počela svoj rad kao online knjižara, a kasnije proširila svoj ponudu na prodaju softvera, elektronike, video igrica, odeće, nakita, pa i hrane i nameštaja. Kako u Srbiji nije omogućena kupovina na Amazonu veliki broj naših građana naručuje robu na neku od adresa u zemljama koje pripadaju EU, obično u Hrvatskoj ili Mađarskoj gde su mali troškovi dostave, pa prvom prilikom idu da je preuzmu. Tako da nam je svima kompanija poznata po platformi za online trgovinu, ali možda niste znali da Amazon ima svoj affiliate program preko koga mogu da rade ljudi širom sveta.
Affiliate marketing se odnosi na promociju proizvoda ili usluga neke druge kompanije u zamenu za proviziju od prodaje, što znači da mi nismo vlasnik tog proizvoda, niti vršimo isporuku, već smo samo zaduženi za promovisanje proizvoda i dobijamo proviziju ukoliko se prodaja realizuje.

Šta je Amazon affiliate program?

Sve veći broj ljudi pokušava da pokrene posao preko interneta ili bar da sebi obezbedi neki vid dodatnog prihoda. Jedan od načina online trgovanja jeste zarada preko Amazona affiliate programa koji je dobrar za početnike i ne zahteva neke posebne veštine.
Da bi počeli da radite preko Amazona potrebno je prvo da odete na njivov sajt i u delu Amazon Associate Program da podnesete zahtev da želite da postanete njihov affiliate/saradnik. Uslov koje je potrebno da ispunite da bi vas uopšte prihvatili jeste da ste vlasnik YouTube kanala, Bloga ili stranice neke društvene mreže, pošto ćete baš na ovim kanalima njihove proizvode da promovišete.

Ukoliko još uvek nemate kanal komunikacije sa publikom najbolje je da krenete sa Blog ili YouTube kanalom, zatim odaberite nišu/temu u okviru koje ćete sadržaj praviti i ciljnu grupe kojoj ćete se obraćati. Ovo je zapravo najveći problem sa kojim se ljudi susreću, možete početi od istraživanja proizvoda na Amazonu i vaših interesovanja. Tema može biti neka koja vas zanima i o kojoj bi volelil da pišete ili snimate. Razmislite da li je ta niša uska ili široka, koliko vi znanja imate o njoj, kakva bi mogla da bude konkurencija, koliko često je potrebno sadržaje da objavljujete, da li vam je ta tema interesantna i da li će vam biti dosadno da satima istražujete o njoj.

Kako da izaberete temu kojom ćete se baviti:

Broad Niche i Narrow Niche

Broad Niche( Široka niša) pokriva širok obim sadržaja, obično se odnosi na teme koje su dosta konkurentne i potrebno je uložiti dosta napora da se istaknete među ljudima koji pišu o njima. Teme su obično automobili, informacione tehnologije, mobilni telefoni, lepota i zdravlje, online trgovina.

Narow Niche (Uska niša) podrazumeva sadržaje koji su usko specijalizovani. Mnogo je manja konkurencija i lakše možete da se izdvojite. Svakako da bi postigli autoritet na Google-u potrebno je da imate dosta znanja i informacija o njima. Na primer uska tema može biti sadržaj o određenom brendu mobilnih telefona ili automobila, u domenu zdravlja primena lekovitog bilja, nega kose ili fitness oprema.

Konkurencija

Kad počnete da pišete Blog na određenu temu, neophodno je da istražite ključne reči, koliki je broj pretraživanja za njih na mesečnom nivou, kao i sadržaj konkurencije koja pokušava da se što bolje rangira na pretraživaču. Zapravo potrebno vam je više ključnih reči koje ćete koristiti u vašem sadržaju, Google Keyword Planner, Keyword Research Tool, Jaaxy Research Tool i sam Google su odlični alati koji vam mogu pomoći i dati ideje.

Kada želite da proverite konkurenciju i da vidite koje su vam šanse da se istaknete, možete koristiti Jaaxy Research Tool za istraživanje. Preko ovog programa možete videti koji broj konkurentskih sajtova koristi određenu ključnu reč, kakvu ocenu za rangiranje ona ima (1-100), kao i kakvog je kvaliteta za pretragu (poor, normal, great).

Kako funkcioniše Amazon afiliate?

Kada odlučite na koju temu želite da pišete potrebno je da pokrenete neki od kanala komunikacije, kao što smo rekli za Amazon Affiliate najkorisniji su Blog i YouTube kanal.

Pokretanje Bloga je puno jeftinije, jednostavnije i korisnije za rad preko interneta, danas se sajtovi najčešće prave preko WordPress-a. WordPress predstavlja platformu/softver koja vam omogućava da imate potpunu kontrolu nad uređenjem svog Bloga, ako se odlučite da pokrenete Blog potrebno je da kupite domen i hosting kako bi bili dostupni i vidljivi na internetu.

Ukoliko vam je bliži video sadržaj, volite da snimate i budete ispred kamere, YouTube kanal je bolji izbor za Amazon Afiliate. Postavljajte videa sa kvalitetnim sadržajima i trudite se da imate što veći broj pregleda

Registracija

Kada dobijete odobrenje na Amazon Associate Program-u najbolje je da se registrujete preko linka https://affiliate-program.amazon.com/ kao affiliate na Amazon US, jer on nudi mogućnost veće vidljivosti,a sa time i veće zarade. Nakon ulaska na sajt otvoriće vam se formular koji je potrebno da popunite, tu ćete upisati kako želite da reklamirate proizvode, preko kojih kanala i koje alate ćete koristiti.

Po završetku registracije možete ući na vaš affiliate nalog i u pretraživaču izabrati proizvode koje želite promovisati preko vašeg kanala komunikacije. Kada birate proizvode obratite pažnju kojeg su brenda, da li su sponzorisani i koje ocene imaju. Nakon izbora željenog proizvoda u gornjem levom uglu naloga imaćete opciju da dobijete affiliate link koji može biti u formi teksta, slike ili kombinacije teksta i slike. Potrebno je zatim da ga kopirati i jednostavno ubacite u vaš sadržaj u Blogu ili stavite u opis YouTube videa, nakon promovisanja proizvoda ukoliko se neko odluči da ga kupi i klikne na link, vi dobijate proviziju. Ako izaberete affiliate link u formi slike, možete da podesite njenu veličinu i na isti način postavite na vašu stranicu, treći izbor koji se odnosi na tekst i sliku daje najviše informacija o proizvodu, ali može biti previše napadan i upadljiv u okviru vašeg teksta. Dobra stvar je kad stavite link u sadržaj on povlači i cenu sa Amazona, a ako se ona bude menjala i u okviru vašeg teksta će doći do njenog ažuriranja.

Prilikom promovisanja proizvoda vrlo je bitno da lepo napravite konekciju između sadržaja tekstova i proizvoda koji želite da prodate. Najbolje je da prezentujete vaše lično iskustvo, sa čime ste zadovoljni, koje su karakteristike, zbog čega biste ga preporučili i kako ste došli pomoću njega do rešenja problema. Blog ili YouTube kanal treba da budu kvalitetni i verodostojni kako bi zadobili poverenje publike.

Zarada preko Amazon Affiliate Programa

Procenat zarade zavisi od proizvoda do proizvoda, na Amazon affiliate programu postoji tabela sa kategorijama proizvoda gde možete videti koliki su procenti za koju grupu, provizije obično iznose između 1%-10% po realizovanoj prodaji, a najviše proizvoda spada u kategoriju od 4%.provizije

Tabelu sa grupama proizvoda i provizijama možete pogledate na linku ispod:

https://affiliate-program.amazon.com/help/node/topic/GRXPHT8U84RAYDXZ

Vaša zarada će biti veća što je proizvod skuplji, ali nemojte po svaki cenu preporučivati skupe proizvode samo zato što vam je veći procenat zarade, već gledajte šta bi zadovoljilo potrebu vaših posetilaca na Blogu ili YouTube kanalu. Amazon nudi i mogućnost ostvarenja provizije ukoliko neko dođe preko vašeg affilate linka na njihovu platformu i kupi neki drugi proizvod u određenom vremenskom periodu, što je odlična pogodnost za vas. Link traje uobičajno 24 sata , ali ukoliko vaš posetilac sajta stavi taj proizvod u korpu validnost linka se produžava na 90 dana, tako da imate veće šanse da affiliate link monetizujete.

Jedna od glavnih prednosti Amazon affiliate progama jeste mogućnost ostvarenja zarade na jednostavan način, kompanija ima veliki kredibilitet, široku lepezu dostupnih proizvoda i poznata je svuda u svetu. Kada posetilac dođe preko vašeg affiliate linka do sajta Amazona, velika je verovatnoća da će se odlučiti za kupovinu iz razloga što kupci imaju poverenja u njihove proizvode.

Poverenje kupaca donosi veću konverziju u prodaji, prosečna konverzija preko Amazonovog programa je od 5 do 15%, što znači ako vam je sajt posećen postoji dobre šanse da se prodaja realizuje.

Kompanija je odlično povezana sa različitim načinima transfera novca, tako da ukoliko želite da vam se novac isplati možete ga dobiti na sledeće načine:

U vidu čeka na vašu adresu, koji možete unovčiti
Direktnom uplatom na devizni račun Banke
Preko njihove Amazon poklon kartice, kojom možete obaviti kupovinu na Amazonu
Putem Payoneer kartice putem koje novac možete podići na bankomatu.
Pridržavajte se uslova koršćenja Amazon Affiliate Program-a
Kada postanete affiliate Amazona vrlo je bitno da poštujete uslove korišćenja članstva, potrebno je maksimalno pridržavanje po pravilima, jer u suprotnom Amazon zna da bude vrlo restriktivan ukoliko dođe do kršenja.

Neki od uslova su:

Nekada ne smete unositi cene proizvoda u vaš sadržaj , iz tog razloga je dobro da koristite slike ili teskt i slike kao affiliate linkove pošto će se cene automatski povlačiti sa zvaničnog sajta Amazona
Ne ubacujte recenzije proizvoda na vaš Blog ili YouTube kanal
Zabranjeno ubacivanje ocena proizvoda sa platforme
Potrebno je da u okviru pola godine nakon registracije ostvarite proviziju
Ne smete preuzimati slike sa Amazona i postavljati na vaš Blog, jedino ih možete koristiti preko affiliate linkova
Važnost kvalitetnog sadržaja

Autentični i kvalitetni sadržaji na vašem Blogu ili Youtube kanalu će privući pažnju potencijalnih kupaca, koji mogu obaviti kupovinu na Amazon platformi. Dok pravite sadržaj uvek razmišljajte kako da bliže priđete čitaocu i ispričate priču, ljudi su zatrpani raznim formalnim tekstovima koji ne ostavljaju utisak na njih, a cilj je da ih zadržite na sajtu i pružite vrednost. Naslovi tekstova su vrlo bitni za čitaoca, zapravo na osnovu njega ljudi i odlučuju da li će nastaviti dalje sa čitanjem, pa onda obraćaju pažnju na ostatak teksta i fotografije koje ubacite sa affilate linkovima. Potrebno je dosta vremena da se napiše dobar tekst, ali potrudite se da bar 30 kvalitetnih nađe mesto na vašem blogu. Svake nedelje objavljujte bar jedan novi tekst i budite strpljii, jer se kvalitet uvek isplati.

Sa vizuelnim sadržajem je isto i on dobija sve više na značaju. Sigurno ste primetili da se sve češće pojavljuju novi youtuberi koji imaju milionske preglede, vama neka u početku bude cilj da imate bar par hiljada, pa vremenom ćete publiku graditi Ne možete očekivati uspeh sa 10 postavljenih video materijala, učite veštine komunikacije i prezentacije i gledajte da ih što češće primenjujete. Ukoliko rešite da snimate za svoj YouTube kanal uložite u opremu za snimanje i poručite proizvode sa Amazona koje prodajete, mnogo ćete jednostavnije promovisati i prodati sam proizvod ukoliko gledaoci vide i čuju informacije iz prve ruke.
Kada se budete odlučivali na kom jeziku ćete pisati ili snimati uvek dajte prednost engleskom u odnosu na srpski, razlog je prosto jednostavan, cilj vam je prodaja proizvoda sa Amazona gde je većina kupaca iz Amerike. Ukoliko i nije, veće su verovatnoće da vaši tekstovi postanu viralni i da ih razumeju ljudi širom sveta. Na zapadu je razvijena kupovina preko interneta, veliki broj ljudi jedino na takav način i ide u “kupovinu“, ljudi sede dosta ispred računara, štede vreme i jednostavnije im je da tako pronađu željeni proizvod.

Značaj SEO-a za uspeh

Ukoliko ste razmišljali da se bavite Amazon Affiliate-om i istraživali na temu kako da napišete dobar Blog i pokrenete YouTube kanal sigurno ste naišli na termin SEO. Zapravo videli ste da je od suštinske važnosti da poznajete tehnike SEO-a ukoliko želite da se vaš sadržaj dobro pozicionira na Google-u ili bilo kom drugom pretraživaču .

SEO se odnosi na akronim od Search Engine Optimazation i predstavlja proces optiimizacije vašeg sadržaja koji ima za cilj pozicioniranje na što višu poziciji u rezultatima pretrage na Google-u. Dobro optimizovan Blog ima bolju vidljivost i samim tim veću posećenost koja može rezultirati značajnijim brojem affiliate linkova ka Amazonu.

Na dobro optimizovan sadržaj utiče dosta faktora i od ključne važnosti je istraživanje ključnih reči i fraza koje će se naći u okviru vašeg teksta i to pomogućnosti u prvih 100 reči. Na osnovu njih možete proveriti nišu u okviru koje je dobro tekstove pisati, kao i konkurenciju koja pravi sadržaje na srodne ili iste teme.

SEO se deli na On-page SEO i Off- page SEO, razlikuju se u tome da li se optimizacija obavlja unutar vašeg sajta na koju vi možete da utičete ili su spoljašni faktori zaduženi za vaše rangiranje na pretraživaču i na njih nemate uticaj.

Kako bi vas čitaoci lakše našli na Google-u, dobro je da u okviru svog sadržaja na Blogu imate unutrašnje linkove koji vode ka drugim sadržajima koje ste postavili na web sajt. Na takav način čitaoci će se mnogo lakše kretati kroz Blog i imati bolje informacije o niši/temi na koju pišete, što znači da imaju uticaj na dobru navigaciju koja pokazuje kvalitetan sadržaj. Ovo doprinosi da se čitaoci zadržavaju duže na vašim tekstovima, a to je znak za pretraživač da ste vredni dobrog mesta u pretrazi. Naravno Google ima cilj da predstavi svoju bazu korisnicima najbolje što može i ima cilj da visoko rangira kvalitetne materijale.
Pored unutrašnjeg linkovanja, spoljašnje ima još veću bitnost za autoritet domena Bloga i njegovo pozicioniranje. Spoljašni linkovi se odnose na eksterno povezivanje koje upućuje čitaoca sa drugih Blogova na vaš sajt. Ukoliko drugi sajtovi imaju veliki broj čitaoca vaši tekstovi mogu postati viralni, što vam može doneti više zainteresovanih ljudi za proizovde koje promovišete putem affiliate linkova,

Kada su sadržaji koje postavljate na Blogu zanimljivi, korisni i puni informacija veća je verovatnoća da će se deliti, što će pretraživač i nagraditi. Benefiti koje SEO ima za svaki web sajt su ogromni i ukoliko koristite tehnike dobre optimizacije bićete daleko ispred konkurencije.

Prednosti i nedostaci Amazon Affiliate Programa

Poslovanje preko Amazon Affiliate ima mnoge prednosti:

Mala ulaganja

Da bi počeli da se bavite Amazon Affiliate-om nisu vam potrebna velika ulaganja. Osnovni troškovi su izrada web sajta, kupovina hostinga i domena, kasnije naravno možete dodatno ulagati u svoju edukaciju ukoliko želite da budete uspešan bloger. Pored ovih osnovnih troškova dobro je investirati u opremu i proizvode sa Amazona, ali posmatrajte to kao svoja sredstva za rad koja će vam doneti korist. Tako da naspram benefita koju možete imati, ulaganje u Amazon Affiliate nije veliko.

Snaga partnera

Na internetu nije lako pronaći kompaniju u koju ste sigurni i sa kojom bi lako stupili u saradnju, zato je Amazon tu godinama i predstavlja najveća e-commerce prodavnicu na kojoj se danas nalaze milioni proizvoda. O bilo kojoj oblasti da pišete, ali bukvalno koja god vam padne na pamet, sigurno ćete na platformi pronaći proizvode povezane sa njom, od luksuznih skupih proizvoda, pa do onih od svega par dolara. Prednost je što ne morate da brinete o proizvodnji proizvoda, skladištenju, reklamacijama, povratu novca, logistici i nedostatku zaliha, Amazon je zadužen za to.

Neograničena zarada

Još jedna prednost Amazon Affiliate je neograničena mogućnost zarade, ako postanete uspešan youtuber ili bloge, limiti ne postoje. Ovakav način zarade vam neće biti pasivan, već naprotiv, smatraćete ga osnovnim prihodom, dodatno Amazon ima sistem sa brzom isplatom novca tako da neće brinuti kada će se vaš trud i rad naplatiti.

Online kancelarija

Ukoliko se bavite Amazon Affiliate-om niste vezani za kancelariju, danas je san velikom broju ljudi da radi i putuje, sa ovim načinom rada možete se baviti bilo gde na svetu. Nećete biti po sastancima, voditi klijente na večere, ubeđivati ih kako imate najbolje uslove za saradnju, Amazon je već izgradio poverenje za vas. Potreban vam je dobar internet, računar i dobra inspiracija, bez šefa i radnog vreme sami ćete odlučiti koliko vremena želite da ulažete u biznis, a koliko u odmor.

Veliki broj klijenata

Radite na globalnom tržištu i nemate ograničenje po pitanju broja klijenata sa kojima možete da sarađujete, kao ni problem u kojoj ste vremenskoj zoni, ukoliko znate engleski možete poslovati gotovo sa bilo kim na svetu. Problem neće biti obimna dokumentacija i kupovna moć građana, mnogo je lakše prodati proizvod kada Amazon stoji iza vas.
Sa druge strane postoje i nedostaci:

Male provizije od prodaje

U odnosu na druge Affiiliate Marketing programe Amazon ima manje provizije, ovo se može smatrati najvećom manom programa, u posednjih par godina kompanija je znatno smanjila provizije od realizacije prodaje. Zbog ostvarivanja velike konverzije posetilaca Blogova u kupce, kompanija može ovakav način poslovanja sebi dozvoliti i saradnicima manje provizije isplaćivati.

Velika konkurencija

Popularnost Amazona i razvoj internet poslovanja je znatno uticao na porast konkurencije u online svetu. Iz dan u dan sve veći broj ljudi se odlučuje za prelazak sa tradicionalnog načina zarade na Freelance, što je uslovilo borbu za prvu stranicu Googla. Amazon uslovljava svoje saradnike sa svojim uslovima i odredbama korišćenja programa, tako da budite obazrivi kako poslujete. Konkurencija nikada nije bila veća i neophodno je da se istaknete na online tržištu kako bi opstali.

Strana publika

Nedostatkom se može posmatrati jezička barijera pošto je neminovno poznavanje engleskog jezika. Ukoliko želite da napredujete sa Blogom ili YouTube kanalom neophodno je da se obraćate stranoj publici, mnogo su veće mogućnosti da montizujete znanje ako se bazirete na tržišta Amerike, Kanade i Zapadne Evrope.

Nesigurna zarada

Ukoliko ste osoba koja voli da računa na sigurnu fiksnu mesečnu zaradu, Amazon Affiliate nije program za vas. Primanja koja ćete ostvariti do kraja meseca teško ćete proceniti i ona zavise od mnogih faktora. Čak i kada neko dođe preko vašeg affilate linka do Amzona ne mora da znači da će obaviti kupovinu, ako niste spremni na nepredvidivo stanje vašeg računa na kraju meseca nemojte se okretati internet poslovanju.

Ulaganje vremena

Ako imate želju da se ozbiljno bavite razvojem Bloga i YouTube kanala budite spremni da dosta vremena uložite, često je potrebno par meseci, a nekad i do godinu dana rada kako bi u potpunosti pokazali kvalitet svog sadržaja. Svaki početak je težak, kada god krenemo sa novim poslom treba vremena da ga savladamo, tako da ovo nije slučaj samo sa Amazonom. Na dnevnom nivou objavljuje se na hiljade sadržaja, deli isto toliko affiliate linkova i zato uspeh ne može preko noći da dođe, potrebno je uložite vreme i strpljenje.

Pa da zaključimo

Amazon Affiliate definitivno ima dosta potencijala za svakoga ko ima interesovanje da napravi dodatnu zaradu.preko interneta. Amazon je kompanija koja gleda u budućnost i nudi priliku svakom Blogu i piscu sa kvalitetnim sadržajem da se istakne, ukoliko umete da prezentujete proizvod na jedinstven i interesantan način iskoristite šansu i napravite odličnu konverziju. Istražite šta možete da ponudite tržištu i monetizujte vašu snalažljivost i znanje.

Leave a Comment